Case

Grote Nederlandse Verzekeringsmaatschappij

De motivatie en betrokkenheid waren laag door de 100% digitale samenwerking. Medewerkers raakten gedemotiveerd en daarom startte deze grote Nederlandse Verzekeringsmaatschappij met het spelen van de game ”Smart Collaborators Working from Everywhere Together”.

Game elementen

  • Looptijd 5 Weken
  • Duur 45 min. per speler per week
  • Game Teams binnen organisatie
  • Doel Betrokkenheid en motivatie

Onze aanpak

Door Covid-19 werkt dit gehele bedrijf thuis en raakten medewerkers meer gedemotiveerd in de online samenwerking. Tijd om onze nieuwste game Smart Collaborators Working from Everywhere Together te spelen!

Hoe ging het in zijn werk?

  • Dagelijkse/wekelijkse samenwerkende teams konden zichzelf aanmelden.
  • De game duurde 5 weken, waarin iedere week een nieuwe missie opende.
  • Spelers konden spelen wanneer het hén uitkwam.
  • Motivatie en betrokkenheid stonden in deze game centraal. Denk aan: mentale ruimte die spelers en hun team nemen. Tijd om te experimenteren. Bijvoorbeeld: Zijn de overleggen effectief en geven deze energie of kost het vooral energie? Is er ruimte om te wandelen of sporten tijdens een werkdag wanneer jou dat helpt? Het geven van waardering en het aandacht hebben voor elkaar of voor de klant. Teamreflectie met behulp van Office 365 en de learnings daaruit.
  • Samen met de klant stuurden wij de game bij om het tot een goed einde te brengen.

 

graphic-platform

Resultaten

De game is met succes afgerond! Naast ervaringen van spelers ervoeren spelers ook verbetering door betere werkafspraken, vitaliteit, synchroon en asynchrone samenwerking en gaven spelers aan hoeveel tijd zij door het spelen deze game ervaren.

  1. De game-ervaring van deelnemers
    Quote speler: ”Het maken van werkafspraken, leren van tools, meer balans in werk en bewegen vind ik erg positief en op een leuke en speelse manier hierdoor.”
  2. De verbetering op slimmere samenwerking
    Door betere werkafspraken en aandacht voor vitaliteit: blijven communiceren met elkaar en meer persoonlijke gesprekken voeren
  3. De verbetering in productievere samenwerking
    Door bijvoorbeeld de kennis en het gebruik van synchroon en asynchrone werkwijzen te hanteren.
  4. Potentiële tijdsbesparing.
    Spelers geven in de game 1 werkwijze aan die hen het meeste tijdbesparing oplevert.

 

Lees hier meer over de game Smart Collaborators Working from Everywhere Together
Case NN - WfET def.

Start met the Cue

Samen met jou kijken we naar welke game het beste aansluit en bespreken we welke Cue-games onderdeel kunnen zijn van jullie aanpak.

Start met the Cue

Vragen? Wij helpen je graag.

Contactmogelijkheden
graphic-gamification