Impact

Speel onze games en maak een positieve impact op productiviteit, motivatie en betrokkenheid binnen je team.

Vaak zien wij dat de focus ligt op (1) of vergroten van productiviteit, (2) op het verbeteren van digitale skills of (3) het aandacht geven aan werkgeluk. Wij geloven dat samenwerken effectiever en plezieriger kan en dat slimmer gebruik van Office 365 daarin een aantoonbare bijdrage levert.  Daarom sturen we in onze games op verbetering op alle drie de thema’s.

Meten is weten

Natuurlijk roepen wij niet zomaar wat. Onze klanten hebben ambitieuze doelstellingen en harde KPI’s. Daarom meten wij vijf verschillende factoren in onze games:

 

  1. Productiviteit: Op basis van een 0-meting en een 1-meting sturen we op de voortgang van zaken zoals voorbereiding, tijdsmanagement en besluitvorming.
  2. Efficiency: In vrijwel alle games zit een tijdsbesparing component. Door bijvoorbeeld betere samenwerking, slimmere communicatie en een hogere vindbaarheid van gedeelde documenten realiseren spelers tijdswinst (een gemiddelde tijdsbesparing van 25 minuten per deelnemer per week).
  3. Teambinding: Door het spelen van onze games ervaren deelnemende teams meer onderling plezier en een sterkere teambinding.
  4. Adoptie: Onze games zijn gebaseerd op opdrachten die met Office 365 applicaties te maken hebben. Door het spelen van onze games leren deelnemers effectiever gebruik te maken van Office 365 en wordt het potentieel van deze software beter benut.
  5. Gaming experience: Na het spelen van onze games wordt aan de deelnemers gevraagd om hun ervaring te beoordelen. Gemiddelde score? 8+. En 90% wil onze andere games óók spelen!
graphic-stats

Waarom onze gamification-methodiek werkt

Onze gamification-methodiek werkt omdat het voor medewerkers in te passen is in werk, direct feedback geeft over wat goed en niet goed gaat en op leuke manier uitdaagt.

icon-groei
+20%

Teams verbeteren hun effectiviteit gemiddeld met 20%.

De productiviteit van samenwerking wordt gemeten a.d.h.v. een 0- en 1-meting (Quickscan). In elke game worden er op diverse onderwerpen voortgang geboekt, waaronder slimmere samenwerking.

icon-duur
25min.

Medewerkers besparen na het spelen van een game gemiddeld 25 minuten per persoon per week.

Door het spelen van de meeste Cue-games bespaar je als medewerker tijd omdat je slimmer gaat werken. Denk bijvoorbeeld aan het niet meer hoeven zoeken naar bestanden, of samenwerken aan 1 bestand.

icon-teamwork
+80%

80% van de medewerkers staat na het spelen van een game beter in verbinding met zijn/haar team.

Spelers ervaren na het spelen van de game gemiddeld 71% meer plezier te hebben met hun team en 76% geeft aan na het spelen van de game beter in verbinding te staan met zijn of haar team. 90% geeft aan na 1 game door te willen spelen.

The Cue helpt ons bij het bereiken van een grote groep collega’s op een laagdrempelige en leuke manier. Hun games helpen onze collega’s om nieuwe werkwijzen direct toe te passen. Hierdoor zien we het gebruik van Office 365 en de productiviteit echt toenemen!

NN Group

Het werken met de professionals van the Cue voor, tijdens en na het spelen van de game, was een feestje. De resultaten hebben aanleiding gegeven tot het starten van een APG-breed programma: We Decide! Ook dit programma gaan we in samenwerking met the Cue verder oppakken

APG

Wout Bucker, Innovation Hunter

Met de games van the Cue helpen we medewerkers echt om hun gedrag te veranderen in teamverband. En dat laatste is de succesfactor. Mede dankzij de games is het vergroten van Office 365 gebruik en het maken van goede werkafspraken een onderwerp van gesprek geworden.

ABN AMRO

Cecilia van Delft & Ineke van de Geest, verander- en adoptie specialisten

Vragen?

Bekijk hier onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen neem dan gerust contact met ons op.

Zijn jullie games (of is gamification) geschikt voor alle leeftijden?

Gamification is voor iedereen. Geslacht, leeftijd, etniciteit, opleidingsniveau, het speelt allemaal geen rol. Ook het type organisatie of de sector waarin je werkzaam bent maakt niets uit. Het belangrijkste is dat teams en deelnemers zélf bepalen of ze willen spelen. Gamification draait namelijk om de intrinsieke motivatie om te willen leren en ontwikkelen. Voor Office 365 ontwikkelen we daarnaast games die inspelen op verschillende kennisniveaus.

Waarom bevatten de games een competitie-element?

Om zo optimaal mogelijk aan te sluiten op verschillende behoeften van de deelnemers, houden we in onze games rekening met diverse spelerstypes. De één wil ontdekken, de ander wil zichzelf graag verbeteren en weer een ander verslaat het liefst iedereen. Het competitie-element speelt bij een aantal spelerstypes een belangrijke rol in de motivatie om een game te spelen.

Is gamification een garantie voor succes?

Afgelopen jaren hebben wij veel succesvolle ervaringen op gedaan door de inzet van onze games. Dit blijkt de ervaringen van onze onze klanten en de resultaten die zij hebben behaald.

 

Er zijn wel een aantal elementen die belangrijk zijn voor dit succes zoals goede communicatie voorafgaand de game, de juiste timing en energie en zin om gamification in te zetten. Daarnaast is het spelen van een game vrijwillig, dus het succes is ook afhankelijk van wat je er als team van maakt.

 

Wil je hierover advies? Neem dan contact met ons op.

Met hoeveel spelers kunnen we tegelijk spelen?

Onze games worden per keer/ronde door minimaal 50 spelers, verdeeld over minimaal vijf teams, gespeeld. Dit is een minimale vereiste om het competitie-element goed te laten functioneren. Er zit geen maximum aan het aantal deelnemers. Onze games worden gespeeld op een digitaal, schaalbaar platform. Je kunt dus gemakkelijk een grote groep mensen bereiken, waar ter wereld deze mensen zich ook bevinden

Hoe introduceer ik jullie games binnen mijn organisatie?

Je krijgt van ons een pakket met standaard communicatiemiddelen die je kunt gebruiken en personaliseren ter promotie binnen jouw organisatie. Teams schrijven zich vervolgens zelf op vrijwillige basis in. Aan de hand van een standaard format verzamel je die inschrijvingen. Wij helpen je met het vaststellen van doelen en het betrekken van stakeholders. Tot slot zetten wij de game voor je klaar, geven we alle deelnemers toegang tot de game en dan, game on!

Hoe sluiten de games aan op onze eigen communicatie?

Onze games zijn white-label. Dit betekent dat we de look-and-feel aan de huisstijl van jouw organisatie kunnen aanpassen. Ook zijn er verschillende mogelijkheden in de game waar we kunnen doorverwijzen naar jouw organisatiebeleid, programma’s of trainingen over bijvoorbeeld Office 365.

Hoe zit het met privacy en security?

Bij thanteren we een hoge standaard ten aanzien van privacy en security. Wij leggen uitsluitend de benodigde gegevens vast: naam, e-mailadres en Experience Points. Dit laatste is een abstract getal dat lastig te herleiden is naar daadwerkelijke prestaties op de werkvloer. Tijdens de game krijg je als klant gamedata verstrekt. Na het spelen van de game wordt deze data gecodeerd opgeslagen en na een vaste periode definitief verwijderd. Ook kun je ons als klant of deelnemer actief verzoeken om per direct alle data te verwijderen. Uiteraard voldoen wij daarnaast aan alle standaard (inter)nationale eisen rondom privacy en data security. Om de veiligheid van ons platform te testen voeren wij regelmatig pentesten uit
Wil je meer weten over hoe we met data omgaan? Neem dan contact met ons op.

 

 

 

Start met the Cue

Wil jij ook met jouw team of met de hele organisatie leren om effectiever te vergaderen, gemakkelijker informatie te delen en/of slimmer samen te werken met behulp van Office 365? Start dan vandaag met the Cue!

Start vandaag nog met the Cue!

Vragen? Wij helpen je graag.

Contactmogelijkheden
graphic-woman