Onze inzichten uit het eerste kwartaal van 2024

Onze meest gespeelde games werden afgelopen kwartaal binnen verschillende organisaties en sectoren gespeeld. Wat viel op? Wat was het meest van waarde voor spelers? En wat leren wij hieruit? Een terugblik op het eerste kwartaal van 2024.

Lisanne Beijk 21/04/2024

Teams binnen verschillende organisaties speelden dit kwartaal onze Meeting Masters Fundamentals, Knowledge Gainers Fundamentals en Smart Collaborators Fundamentals games. In deze games gingen zij aan de slag met thema’s als effectief vergaderen, slim samenwerken aan documenten, en het verbeteren van digitale vaardigheden. Wat viel op en welke inzichten nemen wij hieruit mee?


De kracht van gamification

We vroegen onze spelers dit kwartaal wat zij het leukst vonden aan onze games. De game-elementen, competitie en het spelenderwijs leren was een veelvoorkomend antwoord. En dat hadden wij zelf ook al gemerkt. We hadden een opvallend fanatieke spelersgroep en dat was te zien in de vragen die wij binnen kregen. Bijvoorbeeld of er toch niet ergens een extra punt gescoord kon worden of de extra check of we spelers die op vakantie waren wel op inactief hadden gezet zodat hun afwezigheid niet van invloed was op de puntentelling.

Het continu doorontwikkelen van onze game-elementen staat altijd hoog op onze agenda en het belang daarvan werd dit kwartaal dus ook weer bevestigd. Goed nieuws is dan ook dat we op dit moment bezig zijn met de laatste ontwikkeling van nieuwe badges die bijdragen aan een nog spannendere competitie. Benieuwd hoe wij gamification toepassen? Lees hier dan meer over in onze whitepaper.

 

Het belang van afspraken, agenda’s en effectief gebruik van applicaties

Vanuit de verschillende thema’s en onderwerpen binnen de 3 gespeelde games, viel het volgende op:

  1. Spelers die onze game Meeting Masters Fundamentals speelden en aan de slag gingen met de basis van effectief vergaderen, bleken dankzij de game hun meeting-overload te verminderen en te voorkomen. Door zelf stil te staan bij het doel van geplande meetings, agenda’s op te stellen en deelnemers te vragen zich voor te bereiden werden meetings effectiever en in veel gevallen ook korter. Ook spoorden zij collega’s aan beter na te denken over het nut van ingeplande meetings en werden er zelfs wat meetings uit de agenda’s gehaald.
  2. Spelers die aan de slag gingen met onze game Knowledge Gainers Fundamentals, gaven aan meer grip te hebben op documenten en beter te snappen hoe zij slim kunnen samenwerken in documenten. Ook werd er dankzij de game beter gebruik gemaakt van OneDrive, SharePoint en Teams en werden er meer werkafspraken gemaakt over het toepassen van deze applicaties.
  3. Tot slot gaven spelers die meededen aan de game Smart Collaborators Fundamentals aan dat zij dankzij de game veel beter grip hadden op de verschillende communicatiekanalen door het maken van duidelijke werkafspraken. Daarnaast gaven zij aan veel effectiever gebruik te maken van applicaties als OneNote en Teams omdat zij, dankzij de game, veel beter begrip hadden van deze apps en de mogelijkheden.

 

Wil jij binnen jouw organisatie ook aan de slag met slim en effectief digitaal samenwerken?

The Cue ontwikkelt ready-to-play games inzetbaar voor organisaties. In deze games helpen we teams om op een leuke manier beter te worden in digitale samenwerking (met Microsoft 365).  Zo dragen we bij aan de aan productiviteit, motivatie en betrokkenheid binnen teams. Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op!

Deel dit bericht

Wil je niets missen over Office 365 en adoptie?

Volg ons op LinkedIn