Wij geloven dat samenwerken effectiever en plezieriger kan en dat slimmer gebruik van Microsoft 365 daarin een aantoonbare bijdrage levert. Daarom sturen we in onze games op verbetering van (1) productiviteit, (2) digitale vaardigheden en (3) werkgeluk. Wat wij meten en hoe we dit doen lees je hier.
Onze klanten hebben ambitieuze doelstellingen en harde KPI’s. Daarom meten wij vijf verschillende factoren in onze games:
In al onze games meten we ook de vaardigheden van medewerkers gerelateerd aan de Microsoft 365 apps.
Download gratis onze whitepaper en ontdek waarom het meten van de impact van onze games zo belangrijk is en hoe wij dit toepassen bij onze klanten.
Download nu gratis de whitepaper!Onze gamification-methodiek werkt omdat het voor medewerkers in te passen is in werk, direct feedback geeft over wat goed en niet goed gaat en op leuke manier uitdaagt.
Teams verbeteren hun effectiviteit gemiddeld met 20%.
De productiviteit van samenwerking wordt gemeten a.d.h.v. een 0- en 1-meting (Quickscan). In elke game worden er op diverse onderwerpen voortgang geboekt, waaronder slimmere samenwerking.
Medewerkers besparen na het spelen van een game gemiddeld 25 minuten per persoon per week.
Door het spelen van de meeste Cue-games bespaar je als medewerker tijd omdat je slimmer gaat werken. Denk bijvoorbeeld aan het niet meer hoeven zoeken naar bestanden, of samenwerken aan 1 bestand.
80% van de medewerkers staat na het spelen van een game beter in verbinding met zijn/haar team.
Spelers ervaren na het spelen van de game gemiddeld 71% meer plezier te hebben met hun team en 76% geeft aan na het spelen van de game beter in verbinding te staan met zijn of haar team. 90% geeft aan na 1 game door te willen spelen.
Bekijk hier onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen neem dan gerust contact met ons op.
Gamification is voor iedereen. Geslacht, leeftijd, etniciteit, opleidingsniveau, het speelt allemaal geen rol. Onze games helpen teams en organisaties van verschillende soorten organisaties en binnen verschillende sectoren slimmer te werken met behulp van Microsoft 365, ongeacht de kennis of ervaring die ze al hebben met Microsoft 365. Het belangrijkste is dat teams en deelnemers zélf bepalen of ze willen spelen. Gamification draait namelijk om de intrinsieke motivatie om te willen leren en ontwikkelen.
Om zo optimaal mogelijk aan te sluiten op verschillende behoeften van de deelnemers, houden we in onze games rekening met diverse spelerstypes. De één wil ontdekken, de ander wil zichzelf graag verbeteren en weer een ander verslaat het liefst iedereen. Het competitie-element speelt bij een aantal spelerstypes een belangrijke rol in de motivatie om een game te spelen.
Afgelopen jaren hebben wij veel succesvolle ervaringen op gedaan door de inzet van onze games. Dit blijkt de ervaringen van onze onze klanten en de resultaten die zij hebben behaald.
Er zijn wel een aantal elementen die belangrijk zijn voor dit succes zoals goede communicatie voorafgaand de game, de juiste timing en energie en zin om gamification in te zetten. Daarnaast is het spelen van een game vrijwillig, dus het succes is ook afhankelijk van wat je er als team van maakt.
Wil je hierover advies? Neem dan contact met ons op.
Onze games worden per keer/ronde door minimaal 50 spelers, verdeeld over minimaal vijf teams, gespeeld. Dit is een vereiste om het competitie-element goed te laten functioneren. Er zit geen maximum aan het aantal deelnemers. Onze games worden gespeeld op een digitaal, schaalbaar platform. Je kunt dus gemakkelijk een grote groep mensen bereiken, waar ter wereld deze mensen zich ook bevinden
Je krijgt van ons een pakket met standaard communicatiemiddelen die je kunt gebruiken en personaliseren ter promotie binnen jouw organisatie. Teams schrijven zich vervolgens zelf op vrijwillige basis in. Aan de hand van een standaard format verzamel je die inschrijvingen. Wij helpen je met het vaststellen van doelen en het betrekken van stakeholders. Tot slot zetten wij de game voor je klaar, geven we alle deelnemers toegang tot de game en dan, game on!
Onze games zijn white-label. Dit betekent dat we de look-and-feel aan de huisstijl van jouw organisatie kunnen aanpassen. Ook zijn er verschillende mogelijkheden in de game waar we kunnen doorverwijzen naar jouw organisatiebeleid, programma’s of trainingen over bijvoorbeeld Microsoft 365.
Wij hanteren een hoge standaard ten aanzien van privacy en security. Wij leggen uitsluitend de benodigde gegevens vast: naam, e-mailadres en Experience Points. Dit laatste is een abstract getal dat lastig te herleiden is naar daadwerkelijke prestaties op de werkvloer. Tijdens de game krijg je als klant gamedata verstrekt. Na het spelen van de game wordt deze data gecodeerd opgeslagen en na een vaste periode definitief verwijderd. Ook kun je ons als klant of deelnemer actief verzoeken om per direct alle data te verwijderen. Uiteraard voldoen wij daarnaast aan alle standaard (inter)nationale eisen rondom privacy en data security. Om de veiligheid van ons platform te testen voeren wij regelmatig pentesten uit
Wil je meer weten over hoe we met data omgaan? Neem dan contact met ons op.
Wil jij ook met jouw team of met de hele organisatie leren om effectiever te vergaderen, gemakkelijker informatie te delen en/of slimmer samen te werken met behulp van Microsft 365? Start dan vandaag met the Cue!
Start vandaag nog met the Cue!Vragen? Wij helpen je graag.
Contactmogelijkheden