Wat doet the Cue?

The Cue ontwikkelt ready-to-play games inzetbaar voor organisaties. In deze games helpen we teams om op een leuke manier beter te worden in digitale samenwerking (met Microsoft 365).
Zo dragen we bij aan de aan productiviteit, motivatie en betrokkenheid binnen teams.

De games op ons platform zijn ontwikkeld met behulp van onze beproefde gamification methodiek. Zo houden we rekening met spelelementen, en de theorie van verandermanagement en performancemanagement.

Boek geheel vrijblijvend een demo!

 

Onze gamification-methodiek

We hebben bij the Cue al méér dan 6 jaar ervaring om met behulp van gamification gedragsverandering in gang te zetten. Bij het ontwerp van iedere game kijken we naar het ideaal beeld van digitale samenwerking. We kijken naar welk gedrag is nodig voor effectieve en slimme digitale werkwijzen (o.a. gebaseerd agile en lean filosofieën). Vervolgens gaan onze gamesdesigners aan de slag. Zo komen we tot leuke, uitdagende games waarin medewerkers voor een korte periode worden uitgedaagd nieuwe kennis direct in de praktijk toe te passen. Belangrijk in onze games is:

  • competitie, uitdaging en leren van elkaar;
  • ontwikkelen in de dagelijkse praktijk;
  • nieuwe kennis en vaardigheden opdoen;
  • individuele en teamresultaten verbeteren.

Onze games worden altijd gespeeld in teamverband, op basis van vrijwillige basis en in competitie met andere teams. Daarnaast is het een groot voordeel dat ons gameplatform schaalbaar is. Zo kan een grote groep mensen tegelijk nieuwe kennis en vaardigheden ontwikkelen.

 

Wil je meer weten hoe wij gamification toepassen?

Lees dan onze whitepaper
Plaat

Zo werken we met jullie samen

Wij zijn ervan overtuigd dat de inzet van gamification meer is dan een platform live zetten. Daarom werken we met 1-2 vertegenwoordigers van jou organisatie samen van de gamerondes een succes te maken. Voorafgaand bepaalt dit team welke game er wordt gespeeld in de eerste (en volgende) gamerondes.

  1. We trappen af met een kick-off . In de kick-off meeting worden de succesfactoren bepaald, inclusief startdatum van de game en eventuele aandachtspunten bepaald.
  2. The Cue zet het platform en de game klaar. Ondertussen deelt the Cue ook standaard communicatie om collega’s en teams te informeren/werven voor de games
  3. Tijdens de game monitort the Cue op basis van spelresultaten en die gegevens worden gedeeld met jullie. The Cue geeft advies waarop te handelen en deelt interessante successen en inzichten. Deze informatie bespreken we samen,
  4. We vieren het beëindigen van de game en informeren medewerkers over resultaten en voortgang. In de game meten we de impact van het spel op game-ervaring, slimmer samenwerken. productiviteit en optioneel adoptie.
  5. Gedurende onze samenwerking sparren we samen over welke thema’s belangrijk zijn voor jouw organisatie. The Cue blijft verantwoordelijk voor het platform en zorgt dat de games up-to-date zijn.

Wij geloven dat je op basis van de output van games ook weer meer leert over de organisatie.

Lees hier hoe wij samenwerken met ABN AMRO
header-overons

De voordelen van the Cue-games

Onze games kennen een aantal unieke eigenschappen en voordelen ten opzichte van traditionele trainingen of andere interventies. De belangrijkste voordelen van onze games zijn:

  • Anytime, anywhere, any device: Je speelt de games van the Cue waar en wanneer jij dat wilt en op welk device je dat wilt. Dit kan bijvoorbeeld op je laptop, tablet of smartphone.
  • Geringe tijdsinvestering: Gedurende vijf weken gaan teams aan de slag. Afhankelijk van de game, is een deelnemer gemiddeld 30 minuten per week bezig.
  • Directe feedback: Tijdens het spelen van de games krijgen deelnemers directe feedback, zodat ze snel leren en hun resultaten kunnen verbeteren.
  • Meetbare resultaten: De games van the Cue laten continu de voortgang in de game zien en de verbetering in de resultaten die deelnemers behalen.
  • Fun tijdens het werk: Medewerkers ervaren plezier en verbinding tijdens het spelen van de games. Dit is een prettige afwisseling van het dagelijkse werk.

Direct aan de slag met onze games?

Start met the Cue
graphic-methodiek

Games voor teams die digitaal slimmer en effectiever willen samenwerken

Effectieve en plezierige digitale samenwerking is belangrijker dan ooit. Of we nu vanuit kantoor of vanuit huis werken, samenwerking heeft aandacht nodig. Wij vinden dat teams zich moet ontwikkelen op zowel soft skills (welk gesprek voeren we met elkaar), als op de technische skills (welke tools zetten we op welke manier in) op werkwijzen waar je dagelijks mee bezig bent, bijvoorbeeld effectieve vergaderingen, sturen op feiten en cijfers, en slimme communicatie. The Cue heeft de afgelopen jaren dan ook diverse games ontwikkeld die aansluiten op deze thema’s en waarin je tegelijkertijd tips krijgt over Microsoft 365 – applicaties. Bekijk hieronder ons gameportfolio.

Impact

Speel onze games en maak een positieve impact op productiviteit, motivatie en betrokkenheid binnen je team.

Vaak zien wij dat de focus ligt op (1) of vergroten van productiviteit, (2) op het verbeteren van digitale skills of (3) het aandacht geven aan werkgeluk. Wij geloven dat samenwerken effectiever en plezieriger kan en dat slimmer gebruik van Microsoft 365 daarin een aantoonbare bijdrage levert.  Daarom sturen we in onze games op verbetering op alle drie de thema’s.

 

Lees meer over de impact
icon-groei
+20%

Teams verbeteren hun effectiviteit met gemiddeld 20%.

icon-duur
25 min.

Medewerkers besparen na het spelen van een game gemiddeld 25 minuten per persoon per week.

icon-teamwork
80%

80% van de medewerkers staat na het spelen van een game in verbinding met zijn/haar team.

Vragen?

Bekijk hier onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen neem dan gerust contact met ons op.

Zijn jullie games (of is gamification) geschikt voor alle leeftijden?

Gamification is voor iedereen. Geslacht, leeftijd, etniciteit, opleidingsniveau, het speelt allemaal geen rol. Ook het type organisatie of de sector waarin je werkzaam bent maakt niets uit. Het belangrijkste is dat teams en deelnemers zélf bepalen of ze willen spelen. Gamification draait namelijk om de intrinsieke motivatie om te willen leren en ontwikkelen. Voor Microsoft 365 ontwikkelen we daarnaast games die inspelen op verschillende kennisniveaus.

 

Waarom bevatten de games een competitie-element?

Om zo optimaal mogelijk aan te sluiten op verschillende behoeften van de deelnemers, houden we in onze games rekening met diverse spelerstypes. De één wil ontdekken, de ander wil zichzelf graag verbeteren en weer een ander verslaat het liefst iedereen. Het competitie-element speelt bij een aantal spelerstypes een belangrijke rol in de motivatie om een game te spelen.

 

Is gamification een garantie voor succes?

Afgelopen jaren hebben wij veel succesvolle ervaringen op gedaan door de inzet van onze games. Dit blijkt de ervaringen van onze onze klanten en de resultaten die zij hebben behaald.

Er zijn wel een aantal elementen die belangrijk zijn voor dit succes zoals goede communicatie voorafgaand de game, de juiste timing en energie en zin om gamification in te zetten. Daarnaast is het spelen van een game vrijwillig, dus het succes is ook afhankelijk van wat je er als team van maakt.

Wil je hierover advies? Neem dan contact met ons op.

Met hoeveel spelers kunnen we tegelijk spelen?

Onze games worden per keer/ronde door minimaal 50 spelers, verdeeld over minimaal vijf teams, gespeeld. Dit is een minimale vereiste om het competitie-element goed te laten functioneren. Er zit geen maximum aan het aantal deelnemers. Onze games worden gespeeld op een digitaal, schaalbaar platform. Je kunt dus gemakkelijk een grote groep mensen bereiken, waar ter wereld deze mensen zich ook bevinden.

Hoe introduceer ik jullie games binnen mijn organisatie?

Je krijgt van ons een pakket met standaard communicatiemiddelen die je kunt gebruiken en personaliseren ter promotie binnen jouw organisatie. Teams schrijven zich vervolgens zelf op vrijwillige basis in. Aan de hand van een standaard format verzamel je die inschrijvingen. Wij helpen je met het vaststellen van doelen en het betrekken van stakeholders. Tot slot zetten wij de game voor je klaar, geven we alle deelnemers toegang tot de game en dan, game on!

Hoe sluiten de games aan op onze eigen communicatie?

Onze games zijn white-label. Dit betekent dat we de look-and-feel aan de huisstijl van jouw organisatie kunnen aanpassen. Ook zijn er verschillende mogelijkheden in de game waar we kunnen doorverwijzen naar jouw organisatiebeleid, programma’s of trainingen over bijvoorbeeld Microsoft 365.

Hoe zit het met privacy en security?

Bij the Cue hanteren we een hoge standaard ten aanzien van privacy en security.  Wij leggen uitsluitend de benodigde gegevens vast: naam, e-mailadres.

Tijdens de game krijg je als klant gamedata verstrekt. Na het spelen van de game wordt deze data gecodeerd opgeslagen en na een vaste periode definitief verwijderd. Ook kun je ons als klant of deelnemer actief verzoeken om per direct alle data te verwijderen. Uiteraard voldoen wij daarnaast aan alle standaard (inter)nationale eisen rondom privacy en data security.

Wil je meer weten over hoe we met data omgaan? Neem dan contact met ons op.

 

 

 

 

 

 

Start met the Cue

Wil jij ook met jouw team of met de hele organisatie leren om effectiever te vergaderen, gemakkelijker informatie te delen en/of slimmer samen te werken met behulp van Microsoft 365?

Start vandaag nog met the Cue!

Vragen? Wij helpen je graag.

Contactmogelijkheden
graphic-woman