The Cue ontwikkelt ready-to-play games inzetbaar voor organisaties. In deze games helpen we teams om op een leuke manier beter te worden in digitale samenwerking (met Microsoft 365). Zo dragen we bij aan de aan productiviteit, motivatie en betrokkenheid binnen teams.
De games op ons platform zijn ontwikkeld met behulp van onze beproefde gamification methodiek. Zo houden we rekening met spelelementen, en de theorie van verandermanagement en performancemanagement.
Boek geheel vrijblijvend een demo!
Onze games zijn ontworpen om medewerkers, teams en organisaties te helpen bij deze uitdagingen. In onze games krijgen medewerkers kennis aangereikt, voeren ze korte opdrachten uit om kennis direct toe te passen in de praktijk en bieden wij ze downloadable content met nieuwe werkvormen, energizers en check-ins.
Gedurende vijf weken gaan collega’s in teamverband aan de slag met verschillende opdrachten, die zij uitvoeren tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Hierdoor leren medewerkers direct in de praktijk en wordt er een duurzame (gedrags)verandering gecreëerd: win-win dus.
Onze games zijn gebaseerd op een combinatie van verandermanagement en performancemanagement, oftewel nieuw gedrag aanleren in combinatie met meetbare resultaten. Na een eerste pilotgameronde van 5 weken kunnen we exact meten wat het effect is. Hierdoor kun je het management overtuigen van de impact! Vervolgens is het schaalbaar in te zetten voor de hele organisatie.
Lees hier hoe wij samenwerken met ABN AMROOnze games kennen een aantal unieke eigenschappen en voordelen ten opzichte van traditionele trainingen of andere interventies. De belangrijkste voordelen van onze games zijn:
Effectieve en plezierige digitale samenwerking is belangrijker dan ooit. Of we nu vanuit kantoor of vanuit huis werken, samenwerking heeft aandacht nodig. Wij vinden dat teams zich moet ontwikkelen op zowel soft skills (welk gesprek voeren we met elkaar), als op de technische skills (welke tools zetten we op welke manier in) op werkwijzen waar je dagelijks mee bezig bent, bijvoorbeeld effectieve vergaderingen, sturen op feiten en cijfers, en slimme communicatie. The Cue heeft de afgelopen jaren dan ook diverse games ontwikkeld die aansluiten op deze thema’s en waarin je tegelijkertijd tips krijgt over Microsoft 365 – applicaties. Bekijk hieronder ons gameportfolio.
Wil jij samen met jouw team effectiever en plezieriger digitaal aan documenten werken? Ben je klaar met al die bijlages in e-mails of met het zoeken naar de juiste versies van documenten? In de game Knowledge Gainers Fundamentals leren jij en je team effectiever samenwerken met behulp van Microsoft 365 applicaties zoals OneDrive, SharePoint, Teams en Delve.
Streef jij naar effectievere besluitvorming binnen jouw team en/of organisatie? En wil je graag vergaderingen die energie geven? Dan is Meeting Masters dé game om te spelen. In Meeting Masters verbeter je samen met je team de structuur, de voorbereiding en de dialoog van een vergadering. Dit met behulp van Microsoft 365 applicaties zoals OneNote, Outlook en Teams.
Wil jij slimmer (digitaal) samenwerken met je team, zonder daarbij het belang voor het welzijn van je teamleden uit het oog te verliezen? En zijn er bepaalde (digitale) werkwijzen die je nog verder aan wilt scherpen? Dan is ‘Smart Collaborators: Working from Everywhere Together’ dé game om te spelen. Tijdens het spelen leren jij en je team plezieriger en effectiever (digitaal) samen te werken met behulp van Microsoft 365 applicaties zoals Teams, OneNote, Planner/To Do en Whiteboard.
Speel onze games en zorg voor een positieve impact op productiviteit, motivatie en betrokkenheid binnen je team.
Vaak zien wij dat de focus ligt op (1) of vergroten van productiviteit, (2) op het verbeteren van digitale skills of (3) het aandacht geven aan werkgeluk. Wij geloven dat samenwerken effectiever en plezieriger kan en dat slimmer gebruik van Microsoft 365 daarin een aantoonbare bijdrage levert. Daarom sturen we in onze games op verbetering op alle drie de thema’s.
Lees meer over de impact
Teams verbeteren hun effectiviteit met gemiddeld 20%.
Medewerkers besparen na het spelen van een game gemiddeld 25 minuten per persoon per week.
80% van de medewerkers staat na het spelen van een game in verbinding met zijn/haar team.
Bekijk hier onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen neem dan gerust contact met ons op.
Gamification is voor iedereen. Geslacht, leeftijd, etniciteit, opleidingsniveau, het speelt allemaal geen rol. Ook het type organisatie of de sector waarin je werkzaam bent maakt niets uit. Het belangrijkste is dat teams en deelnemers zélf bepalen of ze willen spelen. Gamification draait namelijk om de intrinsieke motivatie om te willen leren en ontwikkelen. Voor Microsoft 365 ontwikkelen we daarnaast games die inspelen op verschillende kennisniveaus.
Om zo optimaal mogelijk aan te sluiten op verschillende behoeften van de deelnemers, houden we in onze games rekening met diverse spelerstypes. De één wil ontdekken, de ander wil zichzelf graag verbeteren en weer een ander verslaat het liefst iedereen. Het competitie-element speelt bij een aantal spelerstypes een belangrijke rol in de motivatie om een game te spelen.
Afgelopen jaren hebben wij veel succesvolle ervaringen op gedaan door de inzet van onze games. Dit blijkt de ervaringen van onze onze klanten en de resultaten die zij hebben behaald.
Er zijn wel een aantal elementen die belangrijk zijn voor dit succes zoals goede communicatie voorafgaand de game, de juiste timing en energie en zin om gamification in te zetten. Daarnaast is het spelen van een game vrijwillig, dus het succes is ook afhankelijk van wat je er als team van maakt.
Wil je hierover advies? Neem dan contact met ons op.
Onze games worden per keer/ronde door minimaal 50 spelers, verdeeld over minimaal vijf teams, gespeeld. Dit is een minimale vereiste om het competitie-element goed te laten functioneren. Er zit geen maximum aan het aantal deelnemers. Onze games worden gespeeld op een digitaal, schaalbaar platform. Je kunt dus gemakkelijk een grote groep mensen bereiken, waar ter wereld deze mensen zich ook bevinden.
Je krijgt van ons een pakket met standaard communicatiemiddelen die je kunt gebruiken en personaliseren ter promotie binnen jouw organisatie. Teams schrijven zich vervolgens zelf op vrijwillige basis in. Aan de hand van een standaard format verzamel je die inschrijvingen. Wij helpen je met het vaststellen van doelen en het betrekken van stakeholders. Tot slot zetten wij de game voor je klaar, geven we alle deelnemers toegang tot de game en dan, game on!
Onze games zijn white-label. Dit betekent dat we de look-and-feel aan de huisstijl van jouw organisatie kunnen aanpassen. Ook zijn er verschillende mogelijkheden in de game waar we kunnen doorverwijzen naar jouw organisatiebeleid, programma’s of trainingen over bijvoorbeeld Microsoft 365.
Bij the Cue hanteren we een hoge standaard ten aanzien van privacy en security. Wij leggen uitsluitend de benodigde gegevens vast: naam, e-mailadres.
Tijdens de game krijg je als klant gamedata verstrekt. Na het spelen van de game wordt deze data gecodeerd opgeslagen en na een vaste periode definitief verwijderd. Ook kun je ons als klant of deelnemer actief verzoeken om per direct alle data te verwijderen. Uiteraard voldoen wij daarnaast aan alle standaard (inter)nationale eisen rondom privacy en data security.
Wil je meer weten over hoe we met data omgaan? Neem dan contact met ons op.
Voor medewerkers: The Cue games helpen medewerkers digitaal vaardiger te worden, effectiever en slimmer samen te werken en helpen medewerkers om meer in controle te zijn over hun werkdag en werkwijzen. Daarnaast dragen de games bij aan betere teambinding en binding met de organisatie.
Voor IT: The Cue games dragen bij aan het voorkomen van het gebruik van schaduw-IT en onnodige helpdesk vragen. Door The Cue games vergroten medewerkers hun digitale basisvaardigheden – wat leidt tot minder onnodige helpdesk vragen – én zien ze de meerwaarde in van Microsoft 365 tools, wat bijdraagt aan de adoptie. Daarnaast helpt de informatie in de games je als IT-afdeling om te bepalen of Microsoft 365 tools optimaal worden gebruikt binnen de organisatie en waar meer aandacht voor nodig is.
Voor HR: Met the Cue-games vergroot je digitale skills van medewerkers, is er meer aandacht voor welzijn en staat professioneel samenwerken centraal. Dit draagt bij aan de binding van medewerkers. Daarnaast is er ook een optie om – middels the Cue games – nieuwe medewerkers tijdens hun onboarding mee te nemen in het gebruik van Microsoft 365.
Voor het management: Bereik sneller je resultaten door een digitale koploper te zijn, en blijf daarmee aantrekkelijk voor nieuwe medewerkers
The Cue gelooft in het 70-20-10 principe: leren door training, door kennisdeling én leren door te doen. Dit heeft geresulteerd in schaalbare gamification oplossing. Met deze gamification-oplossing:
– verhoogt the Cue de productiviteit en betrokkenheid binnen teams, terwijl je met Microsoft 365 werkt
– spelen medewerkers in teamverband gedurende vijf weken opdrachten af tijdens hun dagelijkse werk. Ofwel ze leren door te doen en zien direct resultaat.
In onze games gaan medewerkers daarom echt aan de slag. The Cue focust hierin op het verbeteren van soft skills (resultaat gericht werken, agile Way of Working) en technische skills (digitale werkwijzen in Microsoft 365). En omdat een medewerker niet alleen speelt, zien we dat werkwijzen beklijven.
Afgelopen jaren hebben wij veel succesvolle ervaringen op gedaan met de inzet van onze games. Dit blijkt de ervaringen van onze onze klanten en de resultaten die zij hebben behaald.
Trainingen, Chat-bots kunnen zeker ook waardevol zijn, maar hebben vaak een ander doel. Onze ervaring leert dat gamification de ideale methodiek is om:
Wil jij ook met jouw team of met de hele organisatie leren om effectiever te vergaderen, gemakkelijker informatie te delen en/of slimmer samen te werken met behulp van Microsoft 365?
Start vandaag nog met the Cue!Vragen? Wij helpen je graag.
Contactmogelijkheden