Wat doet the Cue?

The Cue ontwikkelt ready-to-play games inzetbaar voor organisaties. In deze games helpen we teams om op een leuke manier beter te worden in digitale samenwerking (met Microsoft 365). Zo dragen we bij aan de aan productiviteit, motivatie en betrokkenheid binnen teams.

De games op ons platform zijn ontwikkeld met behulp van onze beproefde gamification methodiek. Zo houden we rekening met spelelementen, en de theorie van verandermanagement en performancemanagement.

Boek geheel vrijblijvend een demo!

 

Herken jij de volgende uitdagingen in jouw organisatie?

  • Hoe kun je medewerkers helpen hun digitale vaardigheden te verbeteren?
  • Hoe vergroot je de adoptie van Microsoft 365?
  • Hoe zorg je dat je medewerkers optimaal presteren, innoveren en zich betrokken voelen, ook wanneer ze hybride met elkaar samenwerken?
  • Hoe kun je medewerkers en teams helpen om slim en veilig samen te werken aan documenten vanuit de cloud?
  • Hoe voorkom je vergaderergernissen en zorg je ervoor dat de tijd die besteed wordt aan vergaderingen ook effectief wordt gebruikt?
  • Hoe help je jouw organisatie en medewerkers om effectief gebruik te maken van CoPilot?

Dan kunnen onze games jouw organisatie helpen!

Onze games zijn ontworpen om medewerkers, teams en organisaties te helpen bij deze uitdagingen. In onze games krijgen medewerkers kennis aangereikt, voeren ze korte opdrachten uit om kennis direct toe te passen in de praktijk en bieden wij ze downloadable content met nieuwe werkvormen, energizers en check-ins.

Benieuwd naar onze games?

Bekijk hier ons gameportfolio
Plaat

Zo werken onze games

Gedurende vijf weken gaan collega’s in teamverband aan de slag met verschillende opdrachten, die zij uitvoeren tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Hierdoor leren medewerkers direct in de praktijk en wordt er een duurzame (gedrags)verandering gecreëerd: win-win dus.

Onze games zijn gebaseerd op een combinatie van verandermanagement en performancemanagement, oftewel nieuw gedrag aanleren in combinatie met meetbare resultaten. Na een eerste pilotgameronde van 5 weken kunnen we exact meten wat het effect is. Hierdoor kun je het management overtuigen van de impact! Vervolgens is het schaalbaar in te zetten voor de hele organisatie.

Lees hier hoe wij samenwerken met ABN AMRO
header-overons

De voordelen van the Cue-games

Onze games kennen een aantal unieke eigenschappen en voordelen ten opzichte van traditionele trainingen of andere interventies. De belangrijkste voordelen van onze games zijn:

  • Anytime, anywhere, any device: Je speelt de games van the Cue waar en wanneer jij dat wilt. De games zijn geschikt om zowel op je laptop, tablet of smartphone te spelen.
  • Geringe tijdsinvestering: Gedurende vijf weken gaan teams aan de slag. Afhankelijk van de game, is een deelnemer gemiddeld 30 minuten per week bezig.
  • Directe feedback: Tijdens het spelen van de games krijgen deelnemers directe feedback, zodat ze snel leren en hun resultaten kunnen verbeteren.
  • Meetbare resultaten: De games van the Cue laten continu de voortgang in de game zien en de verbetering in de resultaten die deelnemers behalen.
  • Fun tijdens het werk: Medewerkers ervaren plezier en verbinding tijdens het spelen van de games.

Direct aan de slag met onze games?

Start met the Cue
graphic-methodiek

Games voor teams die digitaal slimmer en effectiever willen samenwerken

Effectieve en plezierige digitale samenwerking is belangrijker dan ooit. Of we nu vanuit kantoor of vanuit huis werken, samenwerking heeft aandacht nodig. Wij vinden dat teams zich moet ontwikkelen op zowel soft skills (welk gesprek voeren we met elkaar), als op de technische skills (welke tools zetten we op welke manier in) op werkwijzen waar je dagelijks mee bezig bent, bijvoorbeeld effectieve vergaderingen, sturen op feiten en cijfers, en slimme communicatie. The Cue heeft de afgelopen jaren dan ook diverse games ontwikkeld die aansluiten op deze thema’s en waarin je tegelijkertijd tips krijgt over Microsoft 365 – applicaties. Bekijk hieronder ons gameportfolio.

Impact

Speel onze games en zorg voor een positieve impact op productiviteit, motivatie en betrokkenheid binnen je team.

Vaak zien wij dat de focus ligt op (1) of vergroten van productiviteit, (2) op het verbeteren van digitale skills of (3) het aandacht geven aan werkgeluk. Wij geloven dat samenwerken effectiever en plezieriger kan en dat slimmer gebruik van Microsoft 365 daarin een aantoonbare bijdrage levert.  Daarom sturen we in onze games op verbetering op alle drie de thema’s.

 

Lees meer over de impact
icon-groei
+20%

Teams verbeteren hun effectiviteit met gemiddeld 20%.

icon-duur
25 min.

Medewerkers besparen na het spelen van een game gemiddeld 25 minuten per persoon per week.

icon-teamwork
80%

80% van de medewerkers staat na het spelen van een game in verbinding met zijn/haar team.

Vragen?

Bekijk hier onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen neem dan gerust contact met ons op.

Zijn jullie games (of is gamification) geschikt voor alle leeftijden?

Gamification is voor iedereen. Geslacht, leeftijd, etniciteit, opleidingsniveau, het speelt allemaal geen rol. Ook het type organisatie of de sector waarin je werkzaam bent maakt niets uit. Het belangrijkste is dat teams en deelnemers zélf bepalen of ze willen spelen. Gamification draait namelijk om de intrinsieke motivatie om te willen leren en ontwikkelen. Voor Microsoft 365 ontwikkelen we daarnaast games die inspelen op verschillende kennisniveaus.

 

Waarom bevatten de games een competitie-element?

Om zo optimaal mogelijk aan te sluiten op verschillende behoeften van de deelnemers, houden we in onze games rekening met diverse spelerstypes. De één wil ontdekken, de ander wil zichzelf graag verbeteren en weer een ander verslaat het liefst iedereen. Het competitie-element speelt bij een aantal spelerstypes een belangrijke rol in de motivatie om een game te spelen.

 

Is gamification een garantie voor succes?

Afgelopen jaren hebben wij veel succesvolle ervaringen op gedaan door de inzet van onze games. Dit blijkt de ervaringen van onze onze klanten en de resultaten die zij hebben behaald.

Er zijn wel een aantal elementen die belangrijk zijn voor dit succes zoals goede communicatie voorafgaand de game, de juiste timing en energie en zin om gamification in te zetten. Daarnaast is het spelen van een game vrijwillig, dus het succes is ook afhankelijk van wat je er als team van maakt.

Wil je hierover advies? Neem dan contact met ons op.

Met hoeveel spelers kunnen we tegelijk spelen?

Onze games worden per keer/ronde door minimaal 50 spelers, verdeeld over minimaal vijf teams, gespeeld. Dit is een minimale vereiste om het competitie-element goed te laten functioneren. Er zit geen maximum aan het aantal deelnemers. Onze games worden gespeeld op een digitaal, schaalbaar platform. Je kunt dus gemakkelijk een grote groep mensen bereiken, waar ter wereld deze mensen zich ook bevinden.

Hoe introduceer ik jullie games binnen mijn organisatie?

Je krijgt van ons een pakket met standaard communicatiemiddelen die je kunt gebruiken en personaliseren ter promotie binnen jouw organisatie. Teams schrijven zich vervolgens zelf op vrijwillige basis in. Aan de hand van een standaard format verzamel je die inschrijvingen. Wij helpen je met het vaststellen van doelen en het betrekken van stakeholders. Tot slot zetten wij de game voor je klaar, geven we alle deelnemers toegang tot de game en dan, game on!

Hoe sluiten de games aan op onze eigen communicatie?

Onze games zijn white-label. Dit betekent dat we de look-and-feel aan de huisstijl van jouw organisatie kunnen aanpassen. Ook zijn er verschillende mogelijkheden in de game waar we kunnen doorverwijzen naar jouw organisatiebeleid, programma’s of trainingen over bijvoorbeeld Microsoft 365.

Hoe zit het met privacy en security?

Bij the Cue hanteren we een hoge standaard ten aanzien van privacy en security.  Wij leggen uitsluitend de benodigde gegevens vast: naam, e-mailadres.

Tijdens de game krijg je als klant gamedata verstrekt. Na het spelen van de game wordt deze data gecodeerd opgeslagen en na een vaste periode definitief verwijderd. Ook kun je ons als klant of deelnemer actief verzoeken om per direct alle data te verwijderen. Uiteraard voldoen wij daarnaast aan alle standaard (inter)nationale eisen rondom privacy en data security.

Wil je meer weten over hoe we met data omgaan? Neem dan contact met ons op.

 

 

 

 

 

 

Wat levert de inzet van the Cue games mijn organisatie op?

Voor medewerkers: The Cue games helpen medewerkers digitaal vaardiger te worden, effectiever en slimmer samen te werken en helpen medewerkers om meer in controle te zijn over hun werkdag en werkwijzen. Daarnaast dragen de games bij aan betere teambinding en binding met de organisatie.

Voor IT: The Cue games dragen bij aan het voorkomen van het gebruik van schaduw-IT en onnodige helpdesk vragen. Door The Cue games vergroten medewerkers hun digitale basisvaardigheden – wat leidt tot minder onnodige helpdesk vragen – én zien ze de meerwaarde in van Microsoft 365 tools, wat bijdraagt aan de adoptie. Daarnaast helpt de informatie in de games je als IT-afdeling om te bepalen of Microsoft 365 tools optimaal worden gebruikt binnen de organisatie en waar meer aandacht voor nodig is.

Voor HR: Met the Cue-games vergroot je digitale skills van medewerkers, is er meer aandacht voor welzijn en staat professioneel samenwerken centraal. Dit draagt bij aan de binding van medewerkers. Daarnaast is er ook een optie om – middels the Cue games – nieuwe medewerkers tijdens hun onboarding mee te nemen in het gebruik van Microsoft 365.

Voor het management: Bereik sneller je resultaten door een digitale koploper te zijn, en blijf daarmee aantrekkelijk voor nieuwe medewerkers

Hoe kan ik mijn medewerkers echt meer leren over de mogelijkheden van Microsoft 365?

The Cue gelooft in het 70-20-10 principe: leren door training, door kennisdeling én leren door te doen. Dit heeft geresulteerd in schaalbare gamification oplossing. Met deze gamification-oplossing:

– verhoogt the Cue de productiviteit en betrokkenheid binnen teams, terwijl je met Microsoft 365 werkt
– spelen medewerkers in teamverband gedurende vijf weken opdrachten af tijdens hun dagelijkse werk. Ofwel ze leren door te doen en zien direct resultaat.

In onze games gaan medewerkers daarom echt aan de slag. The Cue focust hierin op het verbeteren van soft skills (resultaat gericht werken, agile Way of Working) en technische skills (digitale werkwijzen in Microsoft 365). En omdat een medewerker niet alleen speelt, zien we dat werkwijzen beklijven.

Waarom werkt gamification?

Afgelopen jaren hebben wij veel succesvolle ervaringen op gedaan met de inzet van onze games. Dit blijkt de ervaringen van onze onze klanten en de resultaten die zij hebben behaald.

Trainingen, Chat-bots kunnen zeker ook waardevol zijn, maar hebben vaak een ander doel. Onze ervaring leert dat gamification de ideale methodiek is om:

  • op een leuke manier te leren en direct met je collega’s samen te werken
  • grotere groepen medewerkers te bereiken
  • werkwijzen in de praktijk te verbeteren
  • werkwijzen binnen een organisatie te stroomlijnen, iedereen krijgt immers dezelfde tips en tricks aangeleerd

Start met the Cue

Wil jij ook met jouw team of met de hele organisatie leren om effectiever te vergaderen, gemakkelijker informatie te delen en/of slimmer samen te werken met behulp van Microsoft 365?

Start vandaag nog met the Cue!

Vragen? Wij helpen je graag.

Contactmogelijkheden
graphic-contact