Effectief leren en verbeteren met gamification

In onze ready-to-play games motiveren en inspireren we medewerkers om effectiever en plezieriger samen te werken. Gedurende een game gaan medewerkers in teamverband en/of individueel aan de slag met verschillende opdrachten, uit te voeren tijdens de dagelijkse werkzaamheden. We zetten hierbij onze gamification-methodiek in, waardoor deelnemers op een leuke manier worden uitgedaagd om deze opdrachten uit te voeren.

Onze gamification-methodiek

Gamification betekent dat motiverende spel-elementen – zoals competitie, punten en badges – worden ingezet om mensen te motiveren nieuwe kennis op te doen en vaardigheden te ontwikkelen.

De games van the Cue bevatten verschillende typen spelelementen. Om zo optimaal mogelijk aan te sluiten op verschillende behoeften van de deelnemers, houden we in onze games rekening met diverse spelerstypes. De één wil ontdekken, de ander wil zichzelf graag verbeteren en weer een ander verslaat het liefst iedereen. Het competitie-element speelt bij een aantal spelerstypes een belangrijke rol in de motivatie om een game te spelen.

 

Meer weten over gamification? 

Lees dan onze whitepaper
Effectief-vergaderen-methodiek

Leren door te doen

Naast het gebruik van spelelementen passen we binnen onze methodiek ook het 70-20-10 principe toe. We combineren het opdoen van kennis in de game met het direct toepassen van de kennis in de praktijk en leren in teamverband. Hierdoor leren medewerkers direct in de praktijk en wordt er duurzame (gedrags)verandering gecreëerd.

Tijdens het spelen van onze games ligt de aandacht op:

  • nieuwe kennis opdoen en leren van collega’s;
  • direct nieuwe kennis toepassen in de dagelijkse praktijk;
  • competitie en plezier;
  • meetbare resultaten verbeteren.
Effectief-vergaderen-vergadering

Zo helpen games van the cue teams slimmer digitaal samen te werken

Waarom onze gamification-methodiek werkt

Onze gamification-methodiek werkt omdat medewerkers direct aan de slag kunnen met opdrachten in hun dagelijkse praktijk, ze direct feedback krijgen over wat wel en niet werkt en de spel- en competitie-elementen ervoor zorgen dat deelnemers op een leuke en motiveren manier worden uitgedaagd.

Bij het ontwerp van iedere game kijken we naar het ideaal beeld van digitale samenwerking. We kijken naar welk gedrag is nodig voor effectieve en slimme digitale werkwijzen (o.a. gebaseerd agile en lean filosofieën). Vervolgens gaan onze gamesdesigners aan de slag. Zo komen we tot leuke, uitdagende games waarin medewerkers voor een korte periode worden uitgedaagd nieuwe kennis direct in de praktijk toe te passen.

Belangrijk in onze games is:

  • competitie, uitdaging en leren van elkaar
  • ontwikkelen in de dagelijkse praktijk
  • nieuwe kennis en vaardigheden opdoen
  • individuele en teamresultaten verbeteren
Hybride samenwerken digitaal samenwerken mockup

De voordelen van ons gamification platform

Onze games worden gespeeld op een door onszelf ontwikkeld online gamification platform. Dit biedt diverse voordelen:

  • Onze games zijn ready-to-play, je hoeft (vooraf) niets te installeren
  • Onze games zijn schaalbaar inzetbaar. Er kan een groot aantal teams tegelijk deelnemen aan een game
  • Je speelt waar en wanneer je wilt, op een eigen device naar keuze
  • Het platform is volledig AVG-proof, jouw data is dus in veilige handen
  • Onze games zijn white-label, de spelomgeving kan aan iedere huisstijl worden aangepast
  • De games zijn beschikbaar in het Nederlands en in het Engels (en eventueel andere talen). Hierdoor zijn ze geschikt voor zowel nationale als internationale organisaties
  • Er wordt input van de spelers verzamelt. Zo kunnen spelers op elkaar reageren en feedback geven. Het zijn de spelers die het spel maken!
Slim samenwerken - kenniswerkers

Gemiddeld geven spelers onze games en hun game ervaring een

8+
The Cue helpt ons bij het bereiken van een grote groep collega’s op een laagdrempelige en leuke manier. Hun games helpen onze collega’s om nieuwe werkwijzen direct toe te passen. Hierdoor zien we het gebruik van Office 365 en de productiviteit echt toenemen!

Nationale Nederlanden

Met de games van the Cue helpen we medewerkers echt om hun gedrag te veranderen in teamverband. En dat laatste is de succesfactor. Mede dankzij de games is het vergroten van Office 365 gebruik en het maken van goede werkafspraken een onderwerp van gesprek geworden.

ABN AMRO

Cecilia van Delft & Ineke van de Geest, Changemanagers | Digital Workplace

Het werken met de professionals van the Cue voor, tijdens en na het spelen van de game, was een feestje. De resultaten hebben aanleiding gegeven tot het starten van een APG-breed programma: We Decide! Ook dit programma gaan we in samenwerking met the Cue verder oppakken!

APG

Wout Bucker, Innovation Hunter

Start met the Cue

Wil jij ook met jouw team of met de hele organisatie leren om effectiever te vergaderen, gemakkelijker informatie te delen en/of slimmer samen te werken met behulp van Microsoft 365?

Start vandaag nog met the Cue!

graphic-woman